Co budujesz? Wizerunek cz. 4

Co budujesz? Wizerunek cz. 4

W poprzedniej części artykułu jako element budowania wizerunku wskazałam biały fartuch jako strój najbardziej popularny na rynku usług medycznych.

Wielu pacjentów ma tak zwany „syndrom białego fartucha”, który czasami  skutkuje niepotrzebnym podwyższeniem ciśnienia krwi. Jednak z moich obserwacji wynika, że możecie drodzy lekarze złagodzić ten syndrom. Podam tu przykłady ze szczecińskich gabinetów stomatologicznych, ponieważ moje doświadczenie w tym obszarze jest największe.

W gabinetach stosuje się jeszcze „klasyczny” biały strój do pracy, jednak wielu dentystów zaczyna dostrzegać i dopuszczać w swoich praktykach kolory inne niż biały.

I tak na ubraniach „do pracy” w szczecińskich gabinetach stomatologicznych obserwujemy feerię barw od delikatnych beży, przechodzących stopniowo w brązy, poprzez mocniejsze akcenty błękitów, zielni, czy pięknej fuksji. Ponadto na strojach lekarzy pracujących z dziećmi możemy zaobserwować przeróżne pozytywne motywy, uśmiechnięte ząbki, postaci z bajek i tym podobne. Pozytywnie kojarzące się, uspakajające kolory ubrań również pomogą w budowaniu wizerunku lekarza otwartego na pacjenta, a dodatkowo łagodzą stres.

Profesjonalny strój to nie tylko ubranie „robocze” czy przysłowiowy „biały kitel”.

Dobrym ubraniem do pracy dla lekarza prowadzącego prywatną praktykę ortopedyczną może być tak zwany strój casualowy: elegancka koszula i spodnie z materiału. Tak ubrany lekarz również będzie budował wizerunek profesjonalisty. Warto zapamiętać, iż przyjmowanie pacjentów w pogniecionej koszuli, czy poplamionym fartuchu z pewnością mocno utrudni tworzenie profesjonalnego wizerunku. Niby oczywiste, a jednak…

Cztery kroki tworzenia profesjonalnego wizerunku

Wspomniana paleta barw jest również elementem tworzenia wizerunku. W obecnych czasach – czasach dużej, aktywnie działającej konkurencji trudno jest o profesjonalne postrzeganie osoby czy firmy bez spójnego wizerunku, a co za tym idzie trudno jest osiągnąć przewagę konkurencyjną na rynku usług.

text: Ania Kaczyńska Alteratio Szkolenia