Urodowe postanowienia noworoczne

Urodowe postanowienia noworoczne

 

  1. Więcej snu – minimum 6 h na dobę. Sen ma ogromne znaczenie nie tylko dla naszego samopoczucia, ale doskonale również wpływa na nasze zdrowie oraz wygląd. Najlepszym kosmetykiem jest zdrowy sen. Nie zapominajmy jednak o odpowiedniej, nocnej pielęgnacji. Kremy na noc powinny zawierać retinol, składniki regenerujące, fitoestrogeny, witaminy, substancje dotleniające i nawilżające. Nocą skóra korzysta z nich z znacznie większym stopniu, niż w ciągu dnia.
  2. Przed snem ZAWSZE! demakijaż – nie usunięty przed snem stanowi doskonałą pożywkę dla bakterii. Należy pamiętać o tym, że podczas snu skóra rewelacyjnie się regeneruje. Bez zabiegu demakijażu efekt możemy uzyskać wręcz odwrotny. Znaczy to, że obudzimy się z podkrążonymi, opuchniętymi oczami. Pod nieusuniętym fluidem powstaną zaskórniki, a co za tym idzie – krosty, wypryski, a nawet popękane naczynka. Po jakimś czasie regularnego nieusuwania makijażu choćby 2 razy w tygodniu Twoja skóra może postarzeć się nawet o 10 lat!
  3. Zadbaj o włosy – mniej stylizacji, a więcej pielęgnacji. Spróbujmy choćby na pewien czas odstawić urządzenia do stylizacji włosów na gorąco. Powodują one poważne przesuszenie włosów, co jest najpowszechniejszym problemem włosów wśród kobiet. Zamiast „gorącej” stylizacji zafunduj sobie sporą dawkę nawilżenia, odżywienia i regeneracji włosów. Z pewnością odwdzięczą Ci się z nawiązką za te przyjemności, a Ty cieszyć się będziesz zdrowymi i lśniącymi włosami.
  4. W zdrowym ciele – zdrowy duch. Więcej ruchu w Nowym Roku – spacer, basen, fitness, rower, siłownia. Znajdź na to czas. Ruch to uroda, zgrabna sylwetka, jędrne ciało, większa energia, lepsze zdrowie, równowaga ducha, większa odporność na infekcje. A do tego lepsze samopoczucie, odporność na depresję, ochrona przed rakiem. Trzeba wymieniać dalej? Najważniejsze, by przetrwać pierwsze dwa tygodnie – późnej pójdzie już z górki. Znajdź zajęcie, które sprawi Ci najwięcej przyjemności i do dzieła. Nie leniuchuj, a wyjdzie Ci to na dobre!
  5. Mniej Fast-Food’ów – więcej „zdrowej żywności”. Szybkie jedzenie staje się coraz bardziej popularne, a najbardziej niestety wśród młodych ludzi. A przecież to jedynie stos kalorii, mnóstwo tłuszczów oraz chemicznych substancji, które mogą mieć negatywny wpływ na nasze zdrowie (nadciśnienie, miażdżyca, zaparcia). Zdrowy tryb życia całkowicie eliminuje takie odżywianie z codziennej diety. Pomyśl o tym, że zdrowe odżywianie ma ogromny wpływ na nasze zdrowie i organizm. Pamiętaj, by zjadać codziennie 5 zbilansowanych posiłków bogatych w witaminy i sole mineralne. Dużo warzyw i owoców. Zwróć uwagę przy zakupie, czy żywność pochodzi z upraw ekologicznych.
  6. Pij więcej wody. Bądź wręcz od niej uzależniony! 8 szklanek dziennie to minimum dziennego zapotrzebowania organizmu na wodę. Ma ona ogromny wpływ na nasze funkcjonowanie. Jej wpływ na prawidłowe funkcjonowanie organizmu jest ogromny: zapewnia prawidłowy przebieg procesu termoregulacji i utrzymania równowagi kwasowo-zasadowej i wodno-elektrolitowej, poprawia czynności układu moczowego, a w szczególności funkcjonowania nerek, a także odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie układu pokarmowego. Picie odpowiednich ilości wody może również zmniejszać zachorowalność na choroby sercowo-naczyniowe oraz redukować różne dolegliwości, np. migreny.
  7. Zadbaj o paznokcie i dłonie. Piękne paznokcie i wypielęgnowane dłonie to nasza wizytówka. Obiecaj sobie, że już nigdy nie obgryziesz ani jednego paznokcia. Jeśli ciężko Ci w tym wytrwać, kup odżywkę do paznokci o gorzkim smaku, która na zawsze odwiedzie Cię od chęci obgryzania. Stosuj peelingi i kremy do pielęgnacji dłoni. Sprawią one, ze Twoje dłonie staną się cudownie gładkie, miękkie i miłe w dotyku.
  8. Stosuj balsam do ciała! Po każdej kąpieli, ponieważ nasza skóra potrzebuje nieustannego nawilżenia. Od czasu do czasu stosuj też peelingi do ciała, by usunąć martwy naskórek i pobudzić skórę do regeneracji. Balsam wybierz taki, którego stosowanie będzie Ci sprawiać przyjemność (piękny zapach, konsystencja). Jeśli nie lubisz długiego wmasowywania, zastosuj preparaty 2 w 1, które możesz użyć już podczas kąpieli.
  9. Uśmiechaj się więcej! Badania potwierdziły, że śmiech pozytywnie wpływa na nasze zdrowie. Pobudza wiele narządów naszego ciała i usprawnia ich funkcjonowanie. Dzięki  śmiechowi lepiej też funkcjonuje nasz system odpornościowy. Przede wszystkim też wydzielają się endorfiny, bardzo zdrowe, dobre dla naszego organizmu. Dlatego śmiej się na zdrowie!
  10. Uwierz w siebie!

Agata Sawicka, wizażystka, trener wizażu i stylizacji, coach.