W zdrowym ciele zdrowy duch

W zdrowym ciele zdrowy duch

„W zdrowym ciele zdrowy duch” „Jesteś tym co jesz”  – hasła na czasie jak najbardziej mające ogromne znaczenie zdrowotne ale nie tylko.  Często pojawiają się w mediach piękne idealne sylwetki, portale społecznościowe, które aż pękają od pięknych idealnych ciał . Wiele z dziewczyn próbuje zbliżyć  się do takiej sylwetki nie rzadko kosztem własnego zdrowia. Stając przed lustrem jest nie zadowolona, czuje niedosyt bo to nie tak, jeszcze brakuje paru cm tu i ówdzie. Należy tu zadać pytanie czy aby na pewno jest szczęśliwa w pogoni za idealna sylwetką? Dlaczego ma się to przerodzić w obsesję. Tak łatwo w nią wpaść a niestety trudniej z nią wygrać.

  • Dlaczego więc nie chcemy się czuć dobrze w naszym ciele dając mu to co najlepsze z pożywienia. Łatwiejszy, najprostszy  sposób. Jak dużo możemy zyskać dla siebie odżywiając się prawidłowo. Co oznacza termin prawidłowo. Wg IŻiŻ racjonalne żywienie  polega na przestrzeganiu zasad m.in. różnorodności produktów, piciu wody w odpowiedniej ilości, regularnym spożywaniu posiłków itp. Ale czy każdemu z nas udaje się tych zasad przestrzegać  każdego dnia? O jakie składniki w diecie powinniśmy zadbać aby zapewnić nam pełnię zdrowia, wspaniały wygląd.
  • Dostarczanie odpowiednich składników mineralnych , witamin, makro i mikroskładników jest jedną z składowych powyższego  hasła.
  • Zdrowa dieta.  – odpowiedni dobór składników, mikro oraz makroelementów w codziennym pożywieniu jest w stanie uchronić nas od wielu chorób, złego samopoczucia a nawet stanów depresyjnych czy też chorób demencyjnych.
  • Cynk, chrom, selen, kwas foliowy, witaminy z grupy b, magnez.
  • Włączmy do diety produkty, które indukują wydzielanie hormonów szczęścia.
  • Zdrowe jelita to nasz drugi mózg rozdają bardzo ważne karty w naszym organizmie i często decydują o naszym samopoczuciu.
  • Przysłowie „Jesteś tym co jesz” nabiera prawdziwego znaczenia i odzwierciedla stan naszego organizmu , jeśli nie teraz to na pewno za jakiś czas.

AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA

Jak wybrać najlepszą aktywność dla siebie, przecież nie każdy musi biegać ponieważ jest to modne. Dobierzmy taką aktywność fizyczną dopasowaną do swoich możliwości a przede wszystkim do tego aby dała nam taka aktywność dużo przyjemności i radości. Bo cóż takiego nam daje aktywność fizyczna: zbawienny wpływa na nasz organizm: na nasz układ nerwowy, układ trawienny, układ oddechowy, układ krążenia, układ kostny.

Endorfiny co nam dają? Skąd je pozyskać ?  Tylko z aktywności fizycznej.

WYGLĄD ZEWNĘTRZNY

Kanony piękna otaczające nas zewsząd. Staramy się  my, nasze córki w burzliwym okresie swojego dorastania często do nich upodabniać. Efekty są różne ale czy zawsze jesteśmy zadowolone z efektu? Często przychodzi zawód, rozczarowanie.

Jak myślisz ? Dlaczego ? Nie staraj się być kopią kogoś. To nie tędy droga.  Pokaż swoje ja,

  • Wyjdź do ludzi
  • Budź się każdego dnia z uśmiechem,
  • Bądź dobrym dla innych bo dobra powraca
  • Wspieraj samego siebie
  • Chwal siebie za każdym razem kiedy uda się Tobie osiągnąć nawet najmniejszy sukces

Powiem Tobie i Sobie również zdrowie  i po trzecie zdrowie . Spójrz w lustro uśmiechnij się do Siebie i pochwal każdego dnia i powiedz że dobrze się czujesz w swoim ciele, a jeśli chcesz zmienić zewnętrzny wygląd, uszczuplić co nie co  to pamiętaj 3 ważne składowe: racjonalne odżywianie, aktywność fizyczna, samoakceptacja.

Mgr inż. Jmg-dietetyk Joanna Głuszyk , instruktor Nordic Walking