Arbuzy, dlaczego warto je jeść?

Arbuzy, dlaczego warto je jeść?

ARBUZ, symbolizuje: radość, spełnienie pragnień, miła niespodzianka (przyp. red.)

Arbuz w 92 % składa się z wody i zawiera niewielką ilość witamin i składników mineralnych. Jednak ceni się go za to, że zawiera dużą ilość przeciwutleniaczy, które opóźniają proces starzenia i hamują rozwój komórek nowotworowych. Poza tym arbuz pozytywnie wpływa na pracę układu pokarmowego, przyspiesza metabolizm i w mistrzowski sposób gasi pragnienie w gorące, letnie dni. Arbuz jest bogaty w substancje, które kontrolują poziom trójglicerydów we krwi i zapewniają prawidłowe ciśnienie tętnicze, zapobiegając w ten sposób chorobom serca.

Ponadto arbuz, wzbogacony jest związkami mineralnymi, takimi jak potas i wapń, w związku z tym nie tylko szybko gasi pragnienie, lecz także uzupełnia niedobór elektrolitów w organizmie, dlatego świetnie nadaje się dla sportowców!

Dzięki cytrulinie arbuz może także zwiększyć popęd seksualny. Cytrulina, podobnie jak tabletki viagra, powoduje rozluźnienie naczyń krwionośnych i poprawia przepływ krwi.

Według badań mężczyźni powinni zjeść przynajmniej sześć plasterków arbuza, aby uzyskać ten sam efekt, który daje jedna tabletka viagry.

Jak twierdzi Bhimu Patil, dyrektor Texas A&M University’s Fruit and Vegetable Improvement Centre – arbuz może być stosowany zarówno w celu zapobiegania, jak i leczenia problemów z erekcją.

Wartości odżywcze arbuza (w 100 g)

Wartość energetyczna – 30 kcal

Białko ogółem – 0.61 g

Tłuszcz – 0.15 g

Węglowodany – 7.55 g

Błonnik – 0.4 g

Minerały, w arbuzie:

Wapń – 7 mg

Żelazo – 0.24 mg

Magnez – 10 mg

Fosfor – 11 mg

Potas – 112 mg

Sód – 1 mg

Cynk – 0.10 mg

Witaminy

Witamina C – 8.1 mg

Witamina A – 569 IU

Tiamina – 0.033 mg

Ryboflawina – 0.021 mg

Niacyna – 0.178 mg

Witamina B-6 – 0.045 mg

Kwas foliowy – 3 ug

Witamina E – 0.05 ug

Witamina K 1 (filochinona) – 0.1 ug

Text:

Justyna Wichlińska Dietetyk/Trener Personalny