Najczęstsze błędy…

Najczęstsze błędy…

Mamy okres bikini ,akcja lato- czy jak chcecie to nazwać- więc wzmożony okres w klubach fitness i siłowniach .W tym artykule chciałabym poruszyć bardzo ważny temat, mianowicie NAJCZĘSTSZE BŁĘDY osób zaczynających swoją przygodę z ćwiczeniami oraz dietą.

Dla mnie jest to bardzo WAŻNY TEMAT !!!

Chodzi mi przede wszystkim o ZDROWIE .

Zachęcam serdecznie do wzięcia pod uwagę kilku kwestii, oto najważniejsze z nich.

Trenując samej, bo…obejrzałam setki filmików na instagramie lub fb, ściągnęłem dietę on-line, możecie zrobić sobie ogromną krzywdę. Niepożądane skutki będą się ciągnąć za Wami bardzo długo, w gorszej wersji, nawet przez całe życie.

Ku przestrodze i z czystej sympatii.

1.PFFF Po co mi trener ?

Wiem doskonale, że przed zaczęciem jakiejkolwiek aktywności, pierwszym odruchem jest zapytanie WUJKA GOOGLE, co i jak powinnam ćwiczyć, zamiast znaleźć trenera, który mógłby mi ułożyć indywidualny plan (tylko dla mnie. Postępując w ten sposób, narażacie siebie na rolę królika doświadczalnego na własne życzenie. Nie jesteście wstanie same zdiagnozować np.:

-wad postawy, które posiada ok. 80 % społeczeństwa ,niezależnie od wieku i płci

-chorób, które są nie zdiagnozowane

Trener przed rozpoczęciem współpracy, robiąc wywiad, zapyta o niepokojące objaw, ,bóle niewiadomego pochodzenia w stawach ,mięśniach, oceni Waszą siłę i mobilność. Gdy zauważy coś niepokojącego zleci szczegółowe badania, wizytę u ortopedy ,fizjoterapeuty.

2.Dieta ZOSIA-SAMOSIA

Głodówka !!! Najbardziej niebezpieczna forma odchudzania !!!

Zbyt mała kaloryczność w posiłkach lub ich ograniczenie do minimum, prowadzi min. do zmniejszenia metabolizmu w naszych komórkach, czyli spowalnia ich pracę.

Spowolniony metabolizm prowadzi do sytuacji, w której nie chudniemy, mimo ograniczenia ilości spożywanych pokarmów , a w konsekwencji – do efektu Jo-Jo. Efekt Jo -Jo występuje, gdy po restrykcyjnej diecie, chcemy wrócić do normalnego odżywiania. Wygłodzony organizm pracujący w wolniejszym tempie, nie jest w stanie zużyć dostarczanej mu energii i w dużej części przekształca ją w tkankę tłuszczową -magazyn na kolejny okres głodu.

ZIELONO NA TALERZU.

Nie jecie chleba, makaronów ,ryżu ,kaszy czyli inaczej mówiąc węglowodanów złożonych? To nasze paliwo, bez nich- mówiąc w skrócie -nie mamy siły na życie, a tym bardziej na treningi .

Chcę schudnąć, więc nie jem tłuszczy .

Tłuszcze odgrywają bardzo ważną rolę w prawidłowym funkcjonowaniu układu hormonalnego i wchłanianiu witamin z pokarmu, który spożywamy . Wybierając diety odchudzające z Internetu, często nie zwracamy uwagi na to, czy ta dieta jest w ogóle dla mnie i,czy jest zdrowa. Tak ,zdrowa !!! Ponieważ nie wszystko, co zdrowo wygląda na talerzu, jest koniecznie dobre dla Was . Zbilansowana dieta, to podstawa zdrowego chudnięcia i utrzymanie zdrowego ciałka.

3.Dieta MODA NA…

Nie jest tajemnicą, że modne są diety: bezglutenowe ,beztłuszczowe ,bezwęglowodanowe, wysokobiałkowe, wysokotłuszczowe ,wysokowęglowodanowe itp… Wszystko jest w porządku, jeśli jesteśmy w 100 % zdrowi, ale…takie zjawisko w dzisiejszych czasach bardzo rzadko się zdarza, w szczególności u kobiet. Niekorzystne są częste dysfunkcje układu hormonalnego, o których nie wiemy, źle dobrana dieta może pogłębić objawy lub wywołać dodatkowe schorzenia. Nie bawcie się w dietetyka, układ hormonalny, po złej diecie bardzo trudno jest doprowadzić do równowagi .

Pamiętajcie !!!

Podstawą do ustalenia jakiejkolwiek diety są BADANIA !

 4.NIE PIJE WODY -BĘDĘ PUCHŁA

Dla naszego zdrowia powinniśmy pić przynajmniej 2 l wody dziennie .Najlepiej mineralnej o niskiej zawartości sodu. Brak dostarczania optymalnej ilości wody, by nasz organizm funkcjonował poprawnie, to najczęstszy błąd wśród kobiet. Gdy zauważysz. że zatrzymuje się woda w Twoim organizmie, koniecznie się tym zajmij. To znak, że może dziać się z Twoim zdrowiem coś niedobrego. Trzeba jak najszybciej ustalić, dlaczego tak się dzieje. Przyczyn zatrzymania wody w organizmie jest wiele. Najczęstsze z nich, to źle zbilansowana dieta, spożywanie zbyt dużej ilości soli, przetworzonej żywności, odwodnienie, problemy hormonalne ,choroby nerek, choroby wątroby, nadmierne spożywanie alkoholu ,niewydolność serca, zażywane leki, brak aktywności fizycznej .

5.MUSZĘ SZYBKO SCHUDNĄĆ 1.Czyli zbyt duża aktywność fizyczna .

Katowanie się treningami kardio, ćwiczenia ze zbyt dużym ciężarem, duża ilość morderczych ćwiczeń, aby spalić szybko nadmiar tkanki tłuszczowej. Kochane ,nie tędy droga. Nie od razu Rzym zbudowano. Wszystko wymaga czasu. Zaczynając ćwiczyć, musicie przede wszystkim skupić się na Waszej sprawności fizycznej, ilości treningów, dobraniu odpowiedniego obciążenia i ćwiczeń. Inny zestaw ćwiczeń dostanie osoba żyjąca aktywniej, zupełnie inny, osoba prowadząca statyczny tryb życia . I tu znów zrobię ukłon w stronę treningów indywidualnych. est to najlepsze rozwiązanie dla osób początkujących lub średnio związanych. .Z prostego powodu, przy bardzo dużej aktywności fizycznej, niedostosowanej do osoby zaczynającej przygodę ze sportem, odchudzaniem. Łatwo może dojść do wyczerpania organizmu, co przede wszystkim objawia się brakiem siły fizycznej i psychicznej. Spadek witalności i motywacji do dalszej pracy. Duże obciążenie, ilość powtórzeń, to zło dla nieprzygotowanych do tego stawów i mięśni. Co za tym idzie, ryzyko KONTUZJI

Uwierzcie mi na słowo, jestem nie tylko trenerem, ale i sportowcem, nie zawsze ciężej i dłużej, znaczy lepiej.

Mam nadzieję że chociaż odrobinkę dałam Wam do myślenia i weźmiecie sobie moje rady do serca . Dobrany odpowiednio plan treningowy + zbilansowane posiłki, mądre odżywianie, to klucz do zdrowej i szczupłej sylwetki . W następnych artykułach będę rozwijać poszczególne punkty bardziej szczegółowo.

Będą również zdjęcia i filmiki edukacyjne.

Zapraszam już teraz do śledzenia.

Pozdrawiam Was serdecznie!

text: Trener Personalny Aleksandra Linke -Żmuda