Przedsiębiorczość to wielkie słowo, ale czy to jest dla mnie?

Przedsiębiorczość to wielkie słowo, ale czy to jest dla mnie?

Pracujesz na etacie i wieje nudą? Masz dość posiadania szefa? A może tworzysz piękną biżuterię, szyjesz ubranka dla dzieci lub tworzysz dobre teksty, ale nie wiesz jak na tym zarabiać? Jesteś mamą, która po okresie opieki nad dzieckiem zastanawia się, jak powinna wyglądać jej przyszłość zawodowa?

Małgorzata Gajewska

Dziś zaczynamy nowy cykl artykułów na temat Kobiecej przedsiębiorczości, w którym będę Was chciała zaciekawić tematem kreowania postawy przedsiębiorczej oraz budowania i rozwoju biznesu. Porozmawiamy również na temat BIO Małgorzata Gajewska przekonań nas ograniczających i sposobów radzenia sobie z nimi.

Co to w zasadzie jest przedsiębiorczość?

Zgodnie z definicją ze Słownika Języka Polskiego PWN przedsiębiorczość to „posiadanie ducha inicjatywy, rzutkość, zaradność”. Z kolei przedsiębiorczy to „chętny do podejmowania różnych spraw i umiejący je pomyślnie załatwić”, tym samym możemy stwierdzić, jest to postawa proaktywna, nastawiona na działanie i bycie efektywnym. Przedsiębiorczość nie jest tożsama z prowadzeniem własnego biznesu, bo można być przedsiębiorczym również pracując dla kogoś lub zarządzając domem. Przedsiębiorczość jest zatem postawą, którą możemy kształtować i rozwijać, aby osiągać cele i być efektywnym w działaniu.

Kobieca przedsiębiorczość? A z czym to się je?

Z pewnością znacie kobiety na wysokich stanowiskach – Dyrektorki Finansowe, Prezeski firm, czy Manadżerki. To wielki biznes. W ostatnich jednak latach, w dobie social media i e-commerce, coraz więcej słychać o pasjobiznesmenkach, czyli kobietach, które zbudowały biznesy na pasji i swoich talentach – czy są to robótki ręczne, biżuteria, czy dobra organizacja pracy i możliwość bycia czyjąś asystentką przez Internet. Ponad roczne doświadczenia w marce MELO (@meloszczecin) nauczyły mnie, że kobieca przedsiębiorczość oparta jest w dużej mierze na współpracy, relacjach, barterze i wzajemnej promocji. W lokalnym wymiarze znacząco różni się ona od znanego nam wielkiego biznesu – twardego, męskiego i agresywnego. Dobrze jest wykorzystać te elementy do budowania sieci kontaktów i aliansów strategicznych.

Małgorzata Gajewska MELO – Proudly made in Poland

#biznes

#kobieta