Jeżeli prowadzisz firmę budowlano-remontową i chcesz zapewnić jej ochronę podczas prowadzenia zleceń, to ten artykuł jest dla ciebie. Jakie pytania powinniśmy sobie zadać przede wszystkim?
Czy podpisujemy umowę, gwarantującą jasne zasady rozliczenia z klientem oraz zawierającą konkretne prace?
Czy mamy zabezpieczenie na wypadek kradzieży narzędzi lub zakupionych materiałów?
Czy ochrona wykonywanych prac obejmuje zalanie, uszkodzenie instalacji, pożar?
Czy zadbaliśmy o siebie i pracowników na ewentualne wypadki przy pracy?
Mając odpowiedzi na te podstawowe pytania
Możemy wykonywać zlecenie bez obawy, że jakiś niezależny czynnik spowoduje zerwanie umowy i obciąży nas finansowo. Musimy też pamiętać, że podejmując współpracę z podwykonawcami także musimy zadbać o nasze interesy związane z podpisaną umową. Od podwykonawców trzeba wymagać tego samego, co my już mamy. Podwykonawca powinien przedstawić polisę OC oraz powinniśmy sporządzić umowę.
Jeśli żądamy dla swojego bezpieczeństwa takich obwarowań u podwykonawcy, to dajemy sobie odpowiedź jakie wymagania mogą mieć nasi inwestorzy? Przedstawiając klientowi nasze odpowiedzialne i profesjonalne zabezpieczenia w postaci OC firmy oraz inne rozszerzenia, budujemy zaufanie, zapewniając rekomendacje naszej firmy. Zbudowanie zaufania u inwestora zwiększa nasze szanse na podpisanie umowy oraz potwierdza naszą fachowość i odpowiedzialność.
Nadto rozważnym będzie zadbanie o NNW naszych pracowników.
Korzyści z tego wynikające to zaufanie, uniknięcie ewentualnych spraw sądowych, stabilność zatrudnionego zespołu. Natomiast OC firmy daje ochronę firmy przed trudnościami finansowymi i roszczeniowymi inwestorów. W zakres ochrony wchodzi np. spowodowanie szkód wynikłych z uszkodzenia instalacji, ochrona drogiego sprzętu i narzędzi przed kradzieżą czy zniszczeniem, zalaniem, awarią. Jak zabezpieczyć narzędzia w drodze do pracy czy na inwestycji? Co się stanie kiedy pęknie szyba? Kto odpowie za niezamierzone szkody podczas remontu? Wadliwy materiał spowodował dalsze szkody, np. zalanie, co wtedy? Mając swojego agenta ubezpieczeniowego jesteśmy w stanie łatwo określić jakie procedury należy wykonać, aby zareagować na fakt wystąpienia szkody. Na te i szereg innych pytań odpowie agent. Nie lubisz zobowiązań, to umów się na niezobowiązujące spotkanie?!
Aby uzyskać indywidualne informacje i rozwiązanie proszę o kontakt pod nr tel. 665 921 675 lub mail e.taraszkiewicz-michalska@insur.pl