board-gbf3b6ed67_1920

Kiedyś karta sportowa lub ubezpieczenie, a teraz? Benefity ewoluują na naszych oczach

Jeszcze pięć lat temu to właśnie benefitami można było przekonać pracownika do tego, by wybrał naszą firmę, jako miejsce swojej pracy.

Jak jest dzisiaj? Zdecydowanie trudniej – w czasach galopującej inflacji, niepewności spowodowanej pandemią oraz obecnej presji płacowej, od miłych dodatków wolimy zdecydowanie „gratisy praktyczne” – czyli wyższą wypłatę, dopłatę do paliwa czy właśnie ubezpieczenie zdrowotne.

   Można powiedzieć, że nasza sympatia do benefitów ewoluuje w trybie dynamicznym i w dużej mierze jest to uzależnione od tego, na jakim etapie jest nasza gospodarka.

W czasach przed pandemicznych im oryginalniejsze sposoby na wynagradzanie pracowników, tym większa ich sympatia. Chwalone były „piątki z pizzą”, „owocowe czwartki”, weekendy integracyjne czy bilety do kina i teatru. Wszystko zmieniła pandemia – brak możliwości spotkań spowodował, że pracownicy chętniej przyjmowali ubezpieczenia medyczne, sprzęt ułatwiający pracę zdalną czy.. porady psychologiczne i coaching.

Jeszcze więcej zmian przyniósł czas inflacji – obecnie wszystko, co może odciążyć budżet domowy pracownika jest bardzo cenione – mniej stawiamy na sport i na kulturę, a bardziej na rzeczy praktyczne. Spotkałam się już z przykładami paczek żywnościowych dla pracowników, czy z dopłatami do paliwa. Gigantycznym zainteresowaniem cieszą się także dowozy do pracy – ceny paliwa rosną, więc jeżeli pracodawca zapewni transport to jest to spora oszczędność.

  Przedsiębiorcy muszą być w temacie benefitów elastyczni, dynamiczni i czujni.

To, co pięć lat temu było przydatne i zachęcające, dzisiaj może okazać się bezużyteczne. To, co wydaje nam się niezbyt finezyjne (np. dopłata do paliwa czy możliwość przyjeżdżania pół godziny później do pracy jeżeli przyjeżdża się rowerem) może okazać się praktyczne i bardzo oczekiwane przez zespół.

Zawsze doradzamy przedsiębiorcom – dobrze jest konsultować plany benefitów z zespołem. To pomoże nam uniknąć niepotrzebnych wydatków i sprawi, że sprawimy pracownikom prawdziwą przyjemność i zaoferujemy im realne wsparcie.

Anna Sudolska, członek zarządu Idea HR Group

UDOSTĘPNIJ TEN WPIS

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Dowiedz się więcej.